Prečo zveriť vymáhanie na expertov ?
Pokúsime sa Vám vysveliť proces vymáhania v jednoduchých bodoch:
Na začiatku je pohľadávka, ktorá predstavuje to, čo je dlžník veriteľovi (čiže Vám) povinný vrátiť. Odborne je to peňažné alebo vecné plnenie zo strany dlžníka. Väčšina pohľadávok má obchodno – úverový charakter. Najčastejšie vznikajú kvôli neuhradeniu dodávok tovarov, výrobkov a služieb, menej z poskytnutých pôžičiek a úverom iným subjektom, zo zaplatených preddavkov dodávateľom, z reklamácií, ... atď.
- Ako je možné preukázať vzniknutú pohľadávku? Najčastejší doklad preukazujúci vznik pohľadávky je vystavená faktúra, zmluva.
-
Aký je najčastejší dôvod oneskorenej úhrady faktúr?
-
nedostatok finančných prostriedkov
-
chyby na faktúre
-
nezhody v kvalite
So vznikom pohľadávky vzniká prirodzene potreba jej riadenia, čim vznikla oblasť riadenia pohľadávok. Riadenie pohľadávok ma zväčša na starosti kredit manažér, ktorý:
- zostavuje a komunikuje platobné podmienky spoločnosti voči odberateľom,
- rozhoduje o výške kreditného limitu (aký vysoký bude objem predaja na úver),
- riadi fakturačný proces a proces správy pohľadávok,
- monitoruje a analyzuje pohľadávky na individálnej aj agregovanej úrovni,
- vymáha pohľadávky po lehote splatnosti.
Teraz prichádza otázka na Vás. Má Vaša spoločnosť osobu zodpovednú za kredit manažment ?
Zdroj: interné štatistiky spol. TAYLLOR & COX Slovensko, a.s.
Ako vidíte na grafe, ideálny čas na postúpenie pohľadávky inkasnej spoločnosti je 2 mesiace po lehote splatnosti, najneskôr 3 mesiace po lehote splatnosti. V prípade, že prvotné upomienkové telefonáty alebo e-maily realizujete vo vlastnej réžii, stanovte si fixnú lehotu postúpenia pohľadávky, ak je vymoženie neúspešné (ideálne 1-2 mesiace). Ak čakáte dlhšie ako 90 dní, čakáte zbytočne. O polehotné pohľadávky je nutné sa aktívne starať, aby ste zlepšili svoj cash flow.
Od čoho závisí úspešné vymáhanie?
- rýchlosť postúpenia pohľadávky na vymáhanie
- profesionálny prístup k dlžníkovi
- znalosť zákonných prostriedkov
STOP dlžníkovi treba povedať v momente, ak si z Vás robí „Dobrý deň“ a neberie Vaše žiadosti o platby vážne. My Vám s tým pomôžeme. Pozrite sa náš pracovný scenár vymáhania:
- Klient má voči dlžníkovi pohľadávku, s ktorou si nevie rady (neplní sa zmluva, nevyplatená faktúra).
- Naši experti Vašu pohľadávku:
- odkúpia (nastane zmena majiteľa)
- spravujú na základe mandátnej zmluvy (zisk predstavuje zmluvne dohodnuté % z vymožených pohľadávok)
- Nasleduje proces mimosúdneho vymáhania, kedy riešime podlžnosti s dlžníkom najmä telefonicky, smskami alebo prostredníctvom e-mailovej komunikácie. Vďaka stabilnému a profesionálne preškolenému tímu pracovníkov sme za obdobie našej pôsbnosti na slovenskom trhu, vyvinuli prepracovaný systém kvalitnej komunikácie, prostredníctvom ktorej dlžníci pochopia závažnosť svojho záväzku a možné dôsledky vyplvajúce z jeho neuhradenia.
- V prípade, že nedôjde v stanovenej lehote k uspokojeniu veriteľa, pristupujeme k fáze súdneho vymáhania.
- Poslednou fázou vymáhania je exekučné konanie, ku ktorému dôjde pri 25% z našich prípadov.
Garantujeme Vám vyriešenie Vašich finančných problémov a ozdravenie Vášho cash –flowu.